Sajnálatos módon idén nem kerül megrendezésre a hazai kreatív ipar kiváló digitális tartalomfejlesztési gyakorlatát bemutató eFestival, mely az elmúlt 15 évben rangot vívott ki magának és az e-learning területén dolgozó szakemberek, vállalkozások, piaci résztvevők számára is komoly lehetőséget jelentett a szolgáltatások, kreatív oktatási tartalmak megmérettetésére. A hazai e-learning ipar ugyanakkor igényli ezt a lehetőséget. Ezt felismervén az eLarning Fórum, mint a hazai e-learning közösség legnagyobb hagyományokkal rendelkező éves seregszemléje, az e-learning területére vonatkozóan felvállalja ennek megrendezését. Így versenyre hívjuk mindazokat, akik az elektronikus oktatás területén rendelkeznek/fejlesztettek/szolgáltatnak valamilyen oktatási alkalmazást, e-learning tananyagot, mobil alkalmazást és ezzel meg szeretnék megmérettetni magukat.
A versenyműnek a nevezés időpontjában is működő, nyilvánosan hozzáférhető online tartalomnak/alkalmazásnak (honlap, tananyag, mobil alkalmazás stb.) kell lennie.
A meghirdetett versenyre nevezhet minden természetes vagy jogi személy, aki rendelkezik a versenymű felhasználási jogával és azzal korábban az eFestival-on még nem indult. Előző évek eFestival nevezői abban az esetben nevezhetnek ismét, ha versenyművük tartalmilag, formailag, vagy szolgáltatáskínálatában jelentősen megújult. Egy versenyző egy versenyművel indulhat.
Nevezni folyamatosan lehet, a nevezés végső határideje:
A nevezés ingyenes.
Jelentkezés az alábbi linken lehetséges:
A projektet irányító Manus elmondta, hogy az Európai Bizottság a nemrégiben „Európa egyik legeredményesebb, foglalkoztathatóságot javító kezdeményezés”-ének nevezte a FIT-et.
A projekt kiegészíti az EURES foglalkoztatási mobilitási platformját és programjait, például „Az első EURES” állásod kezdeményezést, amely megkönnyíti a fiatalok Európán belüli mozgását és munkavállalását/felvételét.
„Képzési modellünk egyedi: arra törekszünk, hogy a nálunk végzettek valóban el is tudjanak helyezkedni, és ne csak egy bizonyítványt nyomjunk a kezükbe, és várjuk a csodát” – tette hozzá Manus. Ennek érdekében az alkalmas embereket választják ki informatikai szakképzésre, együttműködnek a helyi munkáltatókkal, hogy tájékozódjanak az általuk elvárt informatikai készségekről, tanfolyamokat terveznek, és akár három hónapos szakmai gyakorlatról gondoskodnak.
A FIT-képzések résztvevői emellett gyakorlati szempontból véleményeztethetik az önéletrajzukat, próbainterjún vehetnek részt, de mindenekelőtt segítséget kaphatnak humán készségeik, például a kommunikáció, a csapatmunka és a döntéshozatal fejlesztéséhez. „Ezek a humán készségek növelik az önbizalmat és fejlesztik a jellemet, így az álláskeresők könnyebben el tudnak helyezkedni. Ugyanolyan fontosak, mint a nálunk elsajátítható műszaki-informatikai készségek” – vélekedik Manus........
]]>az EU Bizottság Kreatív Európa Irodája. A menetrend azokat a konkrét intézkedéseket ismerteti 2016 júniusával kezdődően, amelyek szükségesek a készségfejlesztés minőségének javításához, a készségek és képesítések láthatóvá tételéhez és összehasonlíthatóságának növeléséhez, és a készségek fejlesztésével kapcsolatos információk dokumentálásához, és a karrierválasztásokhoz szükséges információk közzétételéhez. A Bizottság tíz olyan intézkedést javasol, amelyeket a következő két évben kéne megvalósítani.
Bővebb információ:
]]>1. Healthy Life
2. Smart Learning
3. Connecting Cultures
4. Go Green
5. Active Citizenship
6. Money Matters
7. Open Innovation
Bővebb információ:
http://eu-youthaward.org/node/996
]]>
A versenyre nevezhet minden természetes vagy jogi személy, aki rendelkezik a versenymű felhasználási jogával és azzal korábban az eFestival-on még nem indult. Előző évek eFestival nevezői abban az esetben nevezhetnek ismét, ha versenyművük tartalmilag, formailag vagy szolgáltatáskínálatában jelentősen megújult.
A bírálat elsődleges szempontja a forma és tartalom egysége és felhasználó-barátsága (hozzáférhetőség, szabványosság, könnyű kezelhetőség). A versenyre nevezett honlapokat az előzsűrizés folyamán Felhasználóbarát minősítési rendszer alapján értékeljük. Csak azok a honlapok érhetnek el helyezést, amelyek a felhasználóbarát értékelés alapján teljesítik a minősítési követelmények 75%-át.
Nevezni folyamatosan lehet, a nevezés végső határideje: 2015. október 19., hétfő éjfél.
További információ: http://infoter.eu/cikk/nevezesi-felhivas-az-2015-os-efestival-on-valo-reszvetelre
]]>Bővebb információ:
Kreatív Európa Iroda;
https://eacea.ec.europa.eu/creative-europe/funding/support-european-cooperation-projects-2016_en
]]>
Elsősorban tartalmi gazdagsága, részletessége és léptékei okán, de nem mellesleg azért is, mert az első igazán komoly lépésnek tartják afelé az eszményi világ felé, amikor a nemzet digitalizált kultúrkincseivel már nem csak kitartó vadászattal, vagy a vakszerencse révén találkozhat a látogató: akár egyetlen URL begépelésével hatalmas mennyiségű, a legkülönfélébb helyekről összegereblyézett információgyűjteményhez juthat.
A Hungaricana jóvoltából több mint 150 intézmény közgyűjteményi adatbázisába nyer bebocsátást az olvasó. Az integratív szolgáltatásként működő site-on 12 adatbázisban több mint 10 millió digitális felvétel és majdnem 5 millió önálló leírás fogadja, a közös keresés mellett több önálló adatbázis modulba csoportosítva is megtalálható, ahol szofisztikált keresésekre is lehetőség van.
A cikk további része:
http://nol.hu/kultura/digitalis-kulturkampf-1550887
]]>
Te is 30 év alatti fiatal vagy és kiemelkedő digitális tartalmat hozol létre, hogy ilyen célokat sikerüljön megvalósítanod?
Pályázati határidő. 2015. július 15.
Bővebb információ: www.eu-youthaward.org/about
]]>
A Start Up Guide 10. elektronikus formában (PDF) érhető el:
http://www.sztnh.gov.hu/sites/default/files/sug_art_final.pdf
]]>A konferencia első napján a résztvevők a munka alapú tanulás, különös hangsúllyal a duális képzés európai, részletesebben az ausztriai, romániai és magyarországi helyzetével, illetve az ezekben az országokban felmerült kihívásokkal ismerkedhettek meg. A NetWBL értelmezésében a munka alapú tanulás fogalma szélesebb, mint az általánosan használt gyakornokság fogalma. A projekt értelmezésében ide tartozik mind a duális képzés, mind a szakképző intézmény által nyújtott képzés, továbbá magába foglalja a felsőoktatás területén megvalósuló munka alapú tanulási formákat és az iskolai tanműhelyben folyó képzést is. A konferencia fókuszában – a 3 rendező ország szakképzési hátterére alapozva – a munka alapú tanuláson belül elsősorban a duális képzés volt. Az előadások rávilágítottak, hogy miközben európai szinten a fiatalkori munkanélküliség átlaga 22%, a skála igen szélsőséges értékeket mutat. Egyes országokban, mint Görögország, Spanyolország, Olaszország vagy Horvátország, a fiatalkori munkanélküliség a 40%-ot is meghaladja, míg Németországban, Ausztriában vagy Hollandiában 10% alatt mozog.
Ebben a kontextusban a munka alapú tanulás egyik formájának, a duális képzésnek, a jelentősége abban áll, hogy olyan képességek fejlődését teszi lehetővé, amelyek egyértelműen segítik az elhelyezkedést. Három fő kritérium megléte jellemzi (a European Alliance for Apprenticeship definíciójában): az iskolában való tanulás cégeknél töltött gyakorlattal egészül ki, az elért eredmények elismerésével és beszámításával. A statisztikai adatok alapján azokban az országokban alacsonyabb a fiatalkori munkanélküliség, amelyekben a gyakornoki vagy duális rendszer nagyobb arányban van jelen, és az olyan végzettek, akik munkaorientált képzési programokban vesznek részt, kevesebb időt töltenek munka nélkül. Egyértelmű előnyei ellenére azonban a munka alapú tanulás egyelőre nem nevezhető Európa-szerte elterjedtnek, Magyarországon például a szakképzésben tanulók 44%-a vesz részt tanulószerződéses (duális) képzésben.
Az ausztriai, romániai és magyarországi helyzetet és a működő struktúrákat bemutató előadásokból kiderült, hogy a szakképzés területén az elmúlt években kezdődő megújulással a munka alapú tanulás fokozatosan egyre több teret nyer Magyarországon. Az osztrák gyakorlatban jelentős szerep jut a szociális partnereknek és a – gyakran kis- és középvállalkozásoknál – tapasztalatot szerzett oktatóknak, illetve hogy a romániai törvények hogyan szabályozzák a vonatkozó kérdéseket. Olyan gyakorlati kérdésekre került a hangsúly, mint a cégek duális képzésbe való bekapcsolódással kapcsolatos megfontolásai, motivációik és félelmeik: a beszélgetés résztvevői szerint a cégek befektetési döntést hoznak, számba veszik egyrészt a rájuk háruló költségeket, másrészt az így képzett munkaerő alkalmazásának előnyeit, a versenyt és azt a félelmet is, hogy befektetésük előnyeiből más vállalkozások részesülhetnek. A kerekasztal résztvevői egyetértettek abban, hogy a különböző szereplők közti (különösen a képzések tanterveivel kapcsolatos) egyeztetés központi jelentőségű, valamint hogy a duális képzés olyan munkaerőt eredményezhet, amely produktív és elkötelezett a cég felé.
A konferencia második napján három, egymással párhuzamosan zajló workshopon egyrészt az Egész életen át tartó tanulás program (LLP) keretében megvalósult, illetve az Erasmus+ programban megvalósuló, a munka alapú tanulással kapcsolatos projektek eredményeit összegyűjtő online eszköztár (toolkit) debütálására és tesztelésére került sor.........
Bővebb információ:
http://tka.hu/hir/3393/nemzetkozi-konferencia-a-munka-alapu-tanulasrol
]]>